قیمت تجهیزات لوازم کشت علوفه هیدروپونیک

قیمت تجهیزات لوازم کشت علوفه هیدروپونیک

قیمت تجهیزات لوازم کشت علوفه هیدروپونیک: فروش سینی کشت علوفه و آموزش طریقه ساخت و راه اندازی و کشت علوفه هیدروپونیک برای تمامی دام­ها از جمله گوسفند گاو و انواع طیور

معرفی تجهیزات مهم برای کشت علوفه هیدروپونیک

در روش کشت علوفه هیدروپونیک رشد بذرهای کاشته شده درون آب و محلول غذایی صورت می­گیرد و برخلاف روش سنتی، رشد بذرها درون خاک  انجام نمی­گیرد. و همین موضوع سبب خاص بودن این روش شده است.

همچنین تمامی بذرها و علوفه­ها و محصولات کشاورزی در محیط گلخانه رشد می­کنند. این روش به ظاهر یک روش جدید در صنعت کشاورزی می­باشد اما اینطور نیست و قدمتی چند هزار ساله دارد. یک راه موثر برای مقابله با خشکسالی کشت علوفه به روش هیدروپونیک می­باشد.

مهمترین دلیل خشکسالی کاهش میزان بارندگی است که بهتر است در شهرهایی مانند اصفهان که در معرض خشکسالی قرار دارند، کشت علوفه به صورت هیدروپونیک باشد. این کار تاثیر فراوانی در حفظ منابع آبی شهر مورد نظر دارد.

تجهیزاتی که برای تولید علوفه هیدروپونیک نیاز است

  • پایه کشت(کانکس،گلخانه و سالن سرپوشیده)
  • طبقات گلخانه هیدروپونیک
  • سینی کشت
  • لوله های آبرسانی
  • سیستم تهویه هوا
  • کنترلر هوشمند تنظیم دما و رطوبت
  • دستگاه گرمایشی و سرمایشی

موارد مهم در دستگاه علوفه هیدروپونیک

  1. بذر: گندم،جو، یونجه، ذرت و… که کیفیت و نوع آن از عوامل موثر در قیمت بذر می­باشد بذای نمونه از بین موارد مطرح شده، بذر جو دارای کمترین قیمت و بذر یونجه دارای بالاترین قیمت می­باشد.
  2. آب: در روش کشت هیدروپونیک هزینه آب بسیار اندک می­باشد و در این فرایند می­توان آب را بازیافت و مجدد از آن استفاده کرد.
  3. برق: هزینه برق سیستم گرمایشی و سرمایشی در سالن سرپوشیده و کانکس نسبت به کشت گلخانه ای کمتر است.

قیمت دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک

کیفیت پایین علوفه در نتیجه­ی کیفیت پایین تجهیزات کشت می­باشد؛ بنابراین برای کشت علوفه هیدروپونیک با کیفیت بالا باید کیفیت وسایل مورد استفاده نیز بالا باشد.

تجهیزات مورد نیاز:

مه پاش: 

مه پاش نقش بسزایی در رطوبت رسانی و آبیاری محیط را دارد و بدین ترتیب یکی از تجهیزات ضروری در گلخانه هیدروپونیک به شمار می­آید.

سازه گلخانه ای:

سازه گلخانه­ای به شکل پیش ساخته وبه همراه کاتالوگ نصب می­باشد و تولید علوفه هیدروپونیک را برای تولیدکنندگان راحت­تر کرده است. سازه گلخانه­ای شامل میله­ها و پیچ­هایی اسن که می­توان آن­ها را به آسانی و در صورت نیاز جابجا کرد.

سینی:

سینی یا پایه ای که علوفه­ها را در آن قرار می­دهیم تا رشد کنند، سینی علوفه هیدروپونیک نام دارد. که تولید آن در دو نوع یک بار مصرف و چند بار مصرف می­باشد.

فن:

فن یکیاز تجهیزاتی است که در محیط گلخانه بسیار مورد نیاز است زیرا وظیفه انتقال هوا به خارج را دارد و از هرگونه شوک گرمایی و سرمایی به گیاهان جلوگیری می­کند. به طور خلاصه می­توان گف که فن وظیفه یکنواخت سازی هوا در این محیط را برعهده دارد.

کنترلر هوشمند:

کنترلر هوشمند وظیفه بررسی وضعیت آبیاری، رطوبت و دما در درون گلخانه را برعهده دارد و به دو صورت تمام اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک موجود می­باشد.

خدمات فروش تجهیزات کشت علوفه هیدروپونیک با مناسب ترین کیفیت توسط البرز تجهیزات صورت می گیرد جهت اطلاع از قیمت تجهیزات لوازم کشت علوفه هیدروپونیک با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *