تولید علوفه هیدروپونیک و مزایای آن

تولید علوفه هیدروپونیک و مزایای آن

تولید علوفه هیدروپونیک و مزایای آن: تولید علوفه هیدروپونیک و فواید آن در کل دنیا خیلی گسترده شده و از این نوع علوفه ها جهت تغذیه دام های مختلفی مثل اسب، شتر، گاو، گوسفند، بز، شترمرغ، قرقاول، مرغ، بوقلمون، گوزن، ماهیان علف خوار، آهو و… بهره میبرند. تولید لبنیات باکیفیت و تشکیل یک دامداری موفق وابسته به خوراک دام ها در طول سال با علوفه سبز میباشد.

فواید استفاده از علوفه هیدروپونیک:

  • ۱_ بکار گیری بجا از سرمایه
  • ۲_ مانع شدن از تخریب مراتع
  • ۳_ کم شدن قابل توجه مصرف انرژی
  • ۴_ تأمین علوفه ارگانیک، تازه و باکیفیت
  • ۵_ دارای بقایای گیاهی باارزش
  • ۶_ کمتر شدن مصرف آب تا 80 درصد

تولید علوفه هیدروپونیک

تولید علوفه هیدروپونیک بسیار اقتصادی است بطوری که با کشت 1 کیلوگرم بذر حداقل 7 کیلوگرم علوفه سبز تولید میگردد که از این مقدار علوفه، کل آن مصرف شده و بدون دور ریز است.

نکته مهمی که توجه افراد را به خود جلب نموده این میباشد که از آب این علوفه جهت مصرف انسان برای بهبود مشکلات گوارشی، ایجاد نشاط و افزایش سلامتی بدلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی بکار گرفته میشود.

از دیگر فواید بکارگیری علوفه هیدروپونیک میشود به پروتئین، ویتامین و انرژی وجود داشته در آن اشاره نمود که به برطرف نمودن تعدادی از مشکلات دام ها مثل کولیک در اسب ها و همینطور بیشتر شدن وزن 330 تا 450 گرمی گوسفندان و بیشتر شدن 3.5 کیلوگرمی شیر گاو کمک می کند.

جهت کشت علوفه هیدروپونیک و خرید تجهیزات علوفه هیدروپونیک مورد نیاز آن می توانید هر روز با کارشناسان ما  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *