آموزش ساخت گلخانه خانگی کوچک در تراس

آموزش ساخت گلخانه خانگی کوچک در تراس

آموزش ساخت گلخانه خانگی کوچک در تراس: روی تراس خانه چند متر فضای خالی دارید ؟ایا به کشت و پرورش سبزی جات و صیفی جات علاقه دارید ؟ در این مقاله آموزشی به برسی گلخانه های خانگی و روش های ساخت و استفاده از آنها می پردازیم

مشخصات گلخانه

گلخانه های خانگی دارای ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند و شما بر اساس فضای خالی که دارید میتواند آن را تهییه کنید .به عنوان مثال ابعاد و اندازه یک نمونه گلخانه خانگی در اینجا برسی شده است :

طول : ۱۵۰ سانتی متر.

عرض : ۸۰ سانتی متر.

ارتفاع بالاترین نقطه : ۱۶۵ سانتی متر.

ارتفاع پایین ترین نقطه : ۱۴۵ سانتی متر.

برای نورگیری بهتر در ورودی گل خانه به سمت جنوب شرق قرار دهید که بتوانید از نور طبیعی خورشید برای رشد گیاه استفاده کنید

مقاومت و استحکام سازه  گلخانه اهمیت زیادی دارد .برای ساخت اسکلت گلخانه از قوطی سایز 2 استفاده شود که وزن آن هم تقریبا در مجموع به ۵۷ کیلوگرم می رسد. رطوبت و زنگ زدی باعث از بین رفتن و استهلاک سازه گلخانه میشود .با توجه به رطوبت بالای فضای گلخانه بهتر از سازه ها رنگ آمیزی شده باشد .

استفاده از  پلی کربنات در اندازه ی ۶۰۰ *۲۱۰ و ضخامت ۵ میل را هم برای فیبر بسیار مهم است .

از پیچ های سر مته هم برای نصب فیبر روی فنداسیون استفاده کنید. با قرار دادن واشر لاستیکی زیر پیچ ها هم می توانید به استحکام بیشتر سازه ی خود کمک کنید.

قبل از بخش بندی و تقسیم فضای داخلی گلخانه حتما طرح پیش فرضی برای خود رسم کنید و بر اساس گیاهانی که برنامه تولید آنها را دارید این بخش بندی را انجام دهید .گیاهان بزرگ تر نیاز به فضای بیشتری در کلخانه دارند. ساخت فضای گلخانه با استفاده از طرح تولید سبب میشود بعد از ایجاد گلخانه نیاز به تغیراتی در اندازه ان و بخش بندی های ایجاد شده نداشته باشید .

برای تهویه گلخانه میتوان از یک ی فن ۱۵ سانت به همراه یک ترموستات استفاده کرد که امکان تنظیم دمای گلخانه براساس یک دمای معین را داشته باشد و فن بر اساس ان دما  فن روشن و خاموش شود .

استفاده از شید در مناطق با اب و هوای گرم برای جلوگیری از گرمای شدید توصیه می شود.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا پرسش در این زمینه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *